14 March 2011

Μια Καλυτερη Ελλαδα - Δευτερο Ετος (Μερος 4)


Πρωτο, δευτερο και τριτο μερος.
 
Το δευτερο ετος της ανασυγκρωτισης της Ελλαδας ειναι και το πιο πολυπλοκο, μια και ριζικες αλλαγες πρεπει να γινουν, να σχεδιαστουν και να ψηφιστουν ωστε να γινουν πραγματικοτητα τα επομενα χρονια.

Θα ξεκινησω πρωτα με μια αλλαγη στα Υπουργεια, η οποια αν και δεν ειναι αναγκαια θα βοηθησει στη μελλοντικη λειτουργεια των πλανων που παραθετω μετα.

Τα Υπουργεια, λοιπον, θα ειναι 15 και ως εξης:

  • Υπουργειο Αμυνας
  • Υπουργειο Εξωτερικων
  • Υπουργειο Δικαιοσυνης 
  • Υπουργειο Οικονομικων
  • Υπουργειο Ενεργειας, Περιβαλλοντος και Οικολογειας (ΕΠΟ): Το υπουργειο αυτο θα ειναι υπευθηνο στην ερευνα και δημιουργεια πηγων ενεργειας, με βαρος σε αυτες που θα προστατευουν το περιβαλλον. Επισης θα λαβαινει μετρα για την προστασια του περιβαλλοντος και την ανακυκλωση.
  • Υπουργειο Τεχνολογιας, Εμποριου, Βιομηχανιας, Επιχειρησεων και Τουρισμου (ΤΕΒΕΤ): Υπευθηνο για την αναπτυξη των παραπανω τομεων με σκοπο την τεχνολογικη προοδο και την αυξηση εξαγωγων.
  • Υπουργειο Υγειας, Φροντιδας και Περιθαλψης: Θα ειναι υπευθηνο οχι μονο για την υγεια αλλα και για τη δημιουργεια καλυτερης και πιο ανετης ζωης για τους ηλικιωμενους και τα ατομα με ειδικες αναγκες.
  • Υπουργειο Παιδειας και Ερευνων: Υπευθηνο οχι μονο για την παιδεια αλλα και για την προοδο ακαδημαικων ερευνων.
  • Υπουργειο Πολιτισμου και Αθλητισμου.
  • Υπουργειο Εργασιας και Κοινωνικων Υποθεσεων
  • Υπουργειο Γεωργιας και Αλιειας 
  • Υπουργειο Μεταφορων, Επικοινωνιων και Πληροφορησης. Στον τομεα της Πληροφορησης, τεραστιο βαρος θα δωθει στην δημιουργεια ιστοσελιδων για καθε υπουργειο με πολλες αναλυτικες πληροφοριες για τη δραστηριοτητα του Υπουργειου αλλα και για τον πολιτη (πχ η σελιδα του ΤΕΒΕΤ θα δινει αναλυτικες πληροφοριες για το πως καποιος θα μπορει να κανει συσταση συγκεκριμενης εταιρειας, τι χαρτια πρεπει να προσκομησει και που, ποιοι οργανισμοι μπορουν να του παρεχουν βοηθεια μεσω δανειου, επιδοτησης, κλπ). Επισης, καθε νομος, επαρχια, μεγαλη πολη, θα εχει δικη της ιστοσελιδα με πολλες πληροφοριες για την περιοχη, ιστορια, τουριστικες πληροφοριες, κλπ. Πρεπει η Ελλαδα πλεον να μαθει οτι το ιντερνετ ειναι ο πιο φτηνος και ευκολος τροπος να προβαλεις και να διαφημισεις κατι.
  • Υπουργειο Εσωτερικων, Μεταναστευσης και Εκκλησιαστικων Θεματων (ΕΜΕ): Υπευθηνο και για θεματα εκκλησιας (πχ να οργανωνει τη δημιουργεια νοσοκομειων, ορφανοτροφειων, κλπ, απο τους πορους της εκκλησιας οπως θα εξηγησω πιο κατω)
  • Υπουργειο Τοπικης Αυτοδιοικησης και Περιφερειακης Αναπτυξης (ΤΑΠΑ): Υπευθηνο για την οργανωση της αυτοδιοικησης των νομων και την αναπτυξη τους μεσω διαφορων προγραμματων.
  • Υπουργειο Διοικησης και Μεταρρυθμισης: Το υπουργειο αυτο θα ειναι μονο για τα πρωτα 4 χρονια για να βοηθησει στην ομαλη οργανωση των μεταρρυθμιστικων μετρων που αναφερω σε αυτο το κειμενο.

Ας δουμε λοιπον ποιες αλλαγες θα πρεπει να γινουν το δευτερο ετος:


1.    ΜΕΙΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
 
Η χωρα μας συνεχεια κατακρινεται απο το Ευρωπαικο Δικαστηριο Ανθρωπινων Δικαιωματων για το μεγαλο χρονο που περνει μια δικαστικη υποθεση να λαβει τελος. Ενω στην υπολοιπη Ευρωπη οι δικαστικες υποθεσεις παιρνουν μεταξυ 2 και 18 μηνων (αναλογα τη σοβαροτητα της υποθεσης), στην Ελλαδα ο μεσος ορος κιμαινεται μεταξυ 3 και 10 ετων!!!!

Με τροπολογια νομου η νεα κυβερνηση πρεπει να κανει αλλαγες στο δικαστικο συστημα ωστε ο χρονος να μειωθει. Ειναι, πχ, αδυνατον σε μια υποθεση φονου να ελπιζεις οτι οι μαρτυρες θα θυμουνται τις λεπτομερεις 6 και 7 χρονια μετα το φονο!!!

Ο μεσος ορος, λοιπον, που θα χρειαστει μια δικαστικη υποθεση στην Ελλαδα θα πρεπει να μειωθει. Τερμα στις συνεχεις αναβολες, παρατασεις, κλπ. Θα πρεπει να υπαρχει ενας ορισμενος αριθμος αναβολων (πχ 2) μετα των οποιων αποφαση πρεπει να βγει με οσους μαρτυρες και στοιχεια μπορουν να υπαρχουν. Μαρτυρες που θα δηλωνουν αδυναμια να λαβουν μερος λογω, πχ, ασθενειας, θα εξεταζονται απο δικαστικο γιατρο. Μαρτυρες που θα καλουνται απο τον Εισαγγελεα θα μπορουν να καταδικαστουν για παρενοχληση δικαιωσυνης εαν δεν ερθουν στο δικαστηριο.

Με αυτο τον τροπο, ολες οι υποθεσεις που υπαρχουν ηδη, αλλα και ολες οι νεες, θα δικαζονται σε μικρο σχετικα χρονικο διαστημα.


2.    ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ:

Θα πρεπει να καταργηθει η μονιμοτητα των δημοσιων υπαλληλων. Η μονιμοτητα εχει ως αποτελεσμα ενας αριθμος εργαζομενων να μην κανει τη δουλεια του σωστα, μια που ξερει οτι δεν μπορει να χασει τη θεση του.

Η καταργηση της νομιμοτητας θα ισχυει για νεες θεσεις και οχι για τους ηδη μονιμους. Βεβαια με το να γινει αυτο θα υπαρξει ανησυχια για τα εργατικα δικαιωματα. Αυτο το θεμα αναπτυσεται σε μελλοντικο κειμενο.

Επισης, επειδη ο αριθμος μονιμων ειναι ηδη μεγαλος απο αυτον που χρειαζονται οι υπηρεσιες, το προβλημα θα ληθει ως εξης:

•    Αρχικα, στα πρωτα 3 χρονια της νεας κυβερνησης, ολες οι δημοσιες υπηρεσιες θα λειτουργουν απο 8πμ μεχρι 9μμ, εκτος Σαββατου και Κυριακης (κλειστα). Ετσι, μισοι απο τους μονιμους θα εργαζονται την ημερησια βαρδια και οι αλλοι μισοι την βραδινη (αναλογα με τις αναγκες της υπηρεσιας, οικογενιακες υποχρεωσεις, κλπ). Αυτο θα βοηθησει και στο να γινουν πολλα πραγματα στα πρωτα 3 χρονια απο αυτα που παραθετω σε αυτο το κειμενο (οπως δικαστικες υποθεσεις για περιουσιακα, εκπαιδευση προσωπικου, αναπροσαρμογη των υπηρεσιων αναλογα με τη νεα νομοθεσια, καλυτερη και γρηγοροτερη εξυπηρετηση).

•    Μετα το τελος της περιοδου αυτης, εαν το ‘πειραμα’ αυτο εχει πετυχει τοτε οι υπηρεσιες στις οποιες παρουσιαστικε περισσοτερη ζητηση θα παραμεινουν με αυτο το διπλο ωραριο. Οι υπολοιπες υπηρεσιες θα επιστρεψουν στο κανονικο ωραριο εργασιας και οι παραπανω εργαζομενοι θα μετακινηθουν σε καινουριες υπηρεσιες που εξηγω παρακατω (σχετικα με οργανισμους ελεχγου).

Μελλοντικες νεες θεσεις εργασιας στο δημοσιο δεν θα εχουν μονιμοτητα και οι εργαζομενοι θα εχουν τις αναλογες συμβασεις.


3.    ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ:

Θα πρεπει να ιδρυθουν αρχες οι οποιες θα ελεχγουν συγκεκριμενους τομεις της αγορας με σκοπο τη δημιουργεια ρυθμισεων αλλα και αστυνομευσης του συγκεκριμενου τομεα.

Παραδειγμα:

•    ΑΡΧΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (ΑΧΥ): Καθε οργανισμος που θα ασχολειτε με χρηματοοικονομικες δραστηριοτητες (πχ τραπεζες, ασφαλιστικες εταιρειες, χρηματιστιριακες εταιρειες, μεσιτικα γραφεια, κλπ) θα πρεπει να παρει αδεια λειτουργειας απο την αρχη αυτη. Για να γινει αυτο, πρεπει να πληρει τις προδιαγραφες που θα παραθετει βαση νομου η Αρχη (πχ το προσωπικο να εχει τα ζητουμενα προσοντα, εκπαιδευση, κλπ, η εταιρεια να ξερει και να τηρει την απαραιτητη νομοθεσια). Η Αρχη θα εχει πληρη ελευθερια στο να κανει ερευνες και να βαζει προστημα σε οποιες εταιρειες δεν τηρουν τα απαραιτητα, αλλα και να αφερει την αδεια λειτουργειας σε οσες κρινονται ακαταλληλες.

Υπαλληλοι των χρηματοοικονομικων εταιρειων θα πρεπει να περασουν απο εξετασεις που θα καθοριζονται απο την ΑΧΥ και θα εχουν ως σκοπο την εκπαιδευση καθε εργαζομενου στον τομεα που εργαζεται.

Πχ ενας ασφαλιστης ζωης θα πρεπει να εκπαιδευτει και να εξεταστει (και να περασει αυτες τις εξετασεις) σε θεματα που εχουν να κανουν με τις μορφες ασφαλειας, τους τροπους με τους οποιους υπολογιζεται το μεγεθος της ασφαλειας που χρειαζεται ο συγκεκριμενος ασφαλισμενος, τους κανονισμους και νομους περι ασφαλισεων κλπ. Εφοσον περασει τις απαραιτητες εξετασεις, ο εκπαιδευομενος θα λαβει τα απαραιτητα πιστοποιητικα τα οποια θα ειναι απαραιτητα για την περαιτερω καριερα και εργασια του και θα αναγνωριζονται απο ολες τις αλλες χρηματοοικονομικες εταιρειες στην Ελλαδα. Μαλιστα, οι εξετασεις θα μπορει να ειναι παρομοιες με αυτες του εξωτερικου, ετσι ωστε να αναγνριζονται και στο εξωτερικο ωστε ενας ενδιαφερομενος να μπορει, εαν θελει, να βρει εργασια στο εξωτερικο.

•    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ: Παρ’ οτι η υπηρεσια αυτη υπαρχει ηδη στην Ελλαδα, λιγοι την ξερουν αλλα και δεν εχει τη δυναμη επιβολης κυρωσεων. Πολιτες και εταιρειες που θα εχουν διαμαχη με χρηματοοικονομικους οργανισμους θα μπορουν να ζητησουν απο τον διαμεσολαβητη να επιλησει τη διαμαχη. Η επιληση θα ειναι δωρεαν και θα ισοδυναμει με δικαστικη αποφαση. Προσοχη: Ο διαμεσολαβητης δεν θα μπορει να ελεγχει η να βαζει προστιμο στις χρηματοοικονομικες εταιρειες (μονο η ΑΧΥ θα μπορει). Θα μπορει απλα να καταδικαζει την χρηματο-οικονομικη εταιρεια στο να δωσει αποζημιωση για τυχον ζημια που στυχησε σε καποιον πολιτη (πχ εαν μια τραπεζα παρακρατησε χρηματα ενω δεν επρεπε, μια ασφαλιστικη αρνηθικε να πληρωσει ασφαλεια ενω επρεπε, κλπ).

•    ΑΡΧΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (ΑΤΥ): Οπως η ΑΧΥ αλλα για τηλεπικοινωνιες, με σκοπο οχι μονο την προστασια του πολιτη αλλα και την δικαια αγορα και τιμολογηση.

•    ΑΡΧΗ ΚΑΤΑΠΩΛΕΜΗΣΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ (ΑΚΑΔ): Κατι σαν το ΣΔΟΕ, αλλα που δεν θα ασχολειται μονο με οικονομικο εγγλημα. Η αρχη αυτη θα αποτελειται απο διαφορες ομαδες ερευνας (το ΣΔΟΕ θα ειναι μια απο αυτες τις ομαδες) οι οποιες θα εχουν σκοπο την καταπολεμηση δωροδωκιων, τον ελεγχο φορολογικων δηλωσεων και γενικα ο,τι εχει να κανει με τετοια θεματα. Η Αρχη αυτη θα εχει και ειδικες γραμμες τηλεφωνων, σελιδα ιντερνετ, κλπ οπου ανωνυμα καποιος θα μπορει να καταγγελει τετοια θεματα και η Αρχη θα διοργανωνει ερευνα. Η Αρχη αυτη θα εχει τη δυνατοτητα να κανει ερευνες και σε βουλευτες (πρωην και νυν).

Παρομοιες αρχες θα πρεπει να ιδρυθουν για καθε τομεα (ηλεκτρικο, νερο, μεσα μεταφορας, μεσα μαζικης ενημερωσης, κλπ). Για την επιλυση διαμαχης δικαστικα μελη θα μεταφερθουν σε αυτες τις υπηρεσιες, ετσι ωστε τα δικαστηρια να μην ‘μπουκωνουν’ με τετοιες υποθεσεις αλλα και ο πολιτης να μην χρειαζεται να πληρωσει για να βρει το δικιο του.


4.    ΜΕΙΩΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΞΟΔΩΝ:

Με τη λεξη μειωση δεν εννοω μειωση μισθων και συνταξεων απλων δημοσιων υπαλληλων. Απλα, διευθηντικα στελεχη, υπουργεια, κλπ, εχουν ξοδεψει τεραστια ποσα ασκοπα. Τετοιο κοστος πρεπει να ελεγχθει αμεσα. Μερικα παραδειγματα των μετρων μειωσης του κοστους ειναι:

•    Ο βασικος μισθος βουλευτη θα παψει να ειναι αναλογος με αυτο ανωτατου δικαστη. Ο βασικος μισθος βουλευτη θα ειναι ισος με 3 φορες το μεσο ορο βασικου μισθου στην Ελληνικη αγορα (δημοσιοι και ιδιωτικοι μισθοι μαζι). Πχ αν ο μεσος ορος βασικου μισθου στην Ελλαδα ειναι 6000 ευρω το χρονο, ο μισθος του βουλευτη θα ειναι 18.000 ευρω το χρονο.

•    Βουλευτες που πρεπει να σταματησουν το κανονικο τους επαγγελμα κατα τη διαρκεια της βουλευτικης τους θητειας δεν θα αποζημιωνονται και για την εργασια αυτη. Απλα, εαν ο μεσος ορος του ετησιου εισοδηματος τους απο την κανονικη τους εργασια τα τελευταια 3 χρονια πριν γινουν βουλευτες ηταν παραπανω απο το βουλευτικο μισθο, θα αποζημιωνονται τη διαφορα.

•    Το Υπουργειο Οικονομικων θα δημιουργησει μια αρχη ελεγχου, που δεν θα αποτελειται απο βουλευτες αλλα απο μελοι της Εφοριας και δικαστικους.

•    Το Υπουργειο Οικονομικων καθε χρονο θα ανακοινωνει το ποσο που θα μπορουν να ξοδεψουν οι δημοσιες υπηρεσιες. Φυσικα, μια που χρειαζεται το κοστος να μειωθει δραματικα, το αρχικο ποσο θα ειναι πολυ πιο μικρο απο το κοστος προηγουμενων ετων.

•    Το Υπουργειο Τοπικης Αυτοδιοικησης και Περιφερειακης Αναπτυξης θα ανακοινωσει στους νομους τι ποσοστο απο το παραπανω ποσο τους αναλογει. Αυτο σημαινει οτι ο καθε νομος δε θα μπορει να δινει στις υπηρεσιες παραπανω λεφτα απο αυτα που τους αναλογουν.

•    Καθε μορφης εξοδα (πχ γραφικες υλες) θα πρεπει πρωτα να εγκριθουν απο την αρχη ελεγχου, η οποια και θα ελεγξει κατοπιν οτι οντως τα λεφτα αυτα χρησιμοποιηθηκαν για την εγκεκριμενη αγορα.

•    Εξοδα για φαγητο, αυτοκινητο υπηρεσιας κλπ των νομων θα περιοριστουν στο μινιμουμ. Θα υπαρχει οριο για τα καθημερινα εξοδα τετοιου τυπου (πχ οριο στο ποσο μπορει να ξοδευτει σε φαγητο κατα ατομο την ημερα και να πληρωθει απο το ταμειο του δημου). Επισης για εκτακτα εξοδα τετοιου ειδους (πχ φιλοξενια ξενων πολιτικων, κλπ) η αρχη ελεγχου θα ορισει το ποσο κοστους που μπορει να δικαιολογηθει (παλι με αναλογο ελεγχο μετα).

•    Ολα τα παραπανω εξοδα θα αναγραφονται στην ιστοσελιδα της Κυβερνησης αλλα και του συγκεκριμενου νομου (μαζι με αντιγραφα τψν τιμολογιων αλλα και καθε συμφωνιας), ωστε ο καθενας να μπορει να τα ελεγχει και να δει που πηγαινουν τα λεφτα.


5.    ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ

Ο καθε νομος στην Ελλαδα θα εχει αυτονομια. Με λιγα λογια, θα μπορει να οριοθετει δικους του τοπικους νομους (οι οποιοι βεβαια δεν θα ερχονται σε αντιθεση με τους νομους του κρατους), φορολογικες διαταξεις, αναπτυξιακα προγραμματα κλπ, τα οποια θα ισχυουν μονο στο συγκεκριμενο νομο. Βεβαια, θα γινονται παραλληλα με το κρατικο σχεδιο (δηλαδη, αν το κρατος εχει βγαλει σχεδιο προσληψης πυροσβεστων, ενας νομος δε θα μπορει να μην το ακολουθησει ή να απολυσει πυροσβεστες του).

Αντι το κρατος να δινει καθε χρόνο ένα συγκεκριμένο ποσό σε κάθε νομό (το οποίο μετά ο νομός θα πρέπει να το αξιοποιήσει με βάση την πολιτική του κράτους), από δω και πέρα το κράτος θα ορίζει ένα συγκεκριμένο ποσό ανά νομό, το οποίο ο νομός θα πρέπει να δώσει στο κράτος κάθε χρόνο. Τα υπόλοιπα μπορεί ο νομός να τα χρησιμοποιήσει για δικούς του σκοπούς. Βεβαια, οι οικονομικες δραστηριοτητες του καθε νομου θα ειναι υπο αυστηρο ελεγχο απο το Υπουργειο Τοπικης Αυτοδιοικησης και Περιφερειακης Αναπτυξης, αλλα και το Οικονομικων, ωστε τα εσοδα των νομων να χρησιμοποιηθουν σωστα (δημιουργεια δρομων, γεφυρων, νοσοκομειων, εκμοντερνισμου σχολειων, πανεπιστημιων, δημιουργιεια ζωνων πυρος, αναπτυξη τουρισμου και εξαγωγων προιοντων του νομου, πολιτιστικα εργα, κλπ).

Παράδειγμα: η κυβέρνηση ορίζει ότι για τα επόμενα 4 χρόνια ο νομός Καστοριάς θα πρέπει να πληρώνει στο κράτος 10 εκ ευρώ το χρόνο, ο νομός Ηρακλείου 30 εκ το χρόνο και ο νομός Ημαθίας 20εκ το χρόνο. Η φορολογία των κατοίκων / επιχειρήσεων του κάθε νομού θα εισπράτεται από το ταμείο του νομού και δε θα πηγαίνει στο ταμείο του κράτους. Μόνο το συγκεκριμένο ποσό θα δίνεται στο κράτος. Έτσι, ο κάθε νομός θα μπορεί να κάνει τους δικούς του δρόμους, πάρκα κλπ, θα μπορεί να δημιουργήσει τα δικά του συστήματα αποφυγής δασικής καταστροφής, να αυξήσει / μειώσει επιδοματα ανάλογα με την κατάσταση και οικονομία της περιοχής, να βοηθήσει συγκεκριμένους κλάδους  να αναπτυχθούν, ώστε να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο η οικονομία του συγκεκριμένου νομού. Με αυτόν τον τρόπο, ο κάθε νομός θα ψηφίζει το νομάρχη και τον κάθε δήμαρχο ανάλογα με το έργο που κάνει και όχι κομματικά (παρατηρησατε οτι ειπα νομαρχης, μια και η θεση αυτη θα επανερθει)..

Εφοσον το κρατος καθε χρονο θα ξερει ποσα περιπου λεφτα θα χρειαστει για να καλυψει τις πληρωμες του και θα λαβει αυτα τα λεφτα απο τους νομους, το μονο που θα κανει για τα υπολοιπα εσοδα/εξοδα ειναι να ελεγχει αυστηρα το πως ο καθε νομος χρησιμοποιησε τα χρηματα του ωστε να ξοδευονται σε εργα και οχι να πηγαινουν στις τσεπες πολιτικων.


6.    ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ:

Ιδιοκτήτες αυθαιρέτων θα έχουν ένα χρόνο για να δηλώσουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά, ώστε να τα νομιμοποιήσουν. Φορος  20% επί της αντικειμενικής αξίας θα πληρώνεται για τη μονιμοποίηση, αν η κατοικία είναι πρώτη. Αν η κατοικία δεν είναι πρώτη, τότε φορος 40% θα πρέπει να πληρωθεί. Αυτός ο φόρος θα μπορεί να πληρωθεί σε δόσεις.

Μετά την παρέλευση του χρόνου, όσες αυθαίρετες κατοικίες υπάρχουν θα κατεδαφίζονται χωρίς αποζημίωση. Αν η κατοικία είναι χτισμένη σε αυθαίρετο χώρο, (π.χ. δασική έκταση) θα κατεδαφιστεί επίσης χωρίς αποζημίωση και χωρίς δικαίωμα νομιμοποίησης.


7.    ΖΩΝΕΣ:

Θα απαγορευτεί η επέκταση σχεδίου πόλεως σε όλη τη χώρα, έως ότου ο ένας χρόνος για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων έχει ολοκληρωθεί. Κατά τη διάρκεια αυτού του έτους αλλά και από κει και πέρα, θα απαγορεύεται ΚΑΘΕ δημιουργία κατοικίας εκτός σχεδίου πόλεως, έστω κι αν η έκταση είναι μεγάλη ώστε να πληρεί τις προϋποθέσεις για δόμηση.

Η Ελλάδα έχει καταντήσει μια τσιμεντοχώρα, γεμάτη διάσπαρτα σπίτια και στο πιο απόμακρο βουνό!!!

Από δω και πέρα, άδειες για κτίσιμο κατοικίας θα πρεπει να δίνονται ως εξής:

1.    Κάθε νομός, σε συνεργασία με τις επαρχίες και τους δήμους του, θα αναλάβει σε 1 χρονο μεσα να διαχωρίσει την περιοχή της σε ζώνες. Θα υπάρχουν με λίγα λόγια σε κάθε νομό ζώνη πόλεως (στην οποία θα μπορείς να κτίσεις νόμιμα), ζώνη δασική/φυσικη (στην οποία πάσης φύσεως κτίσιμο απαγορεύεται), ζώνη καλλιέργειας (στην οποία μόνο δόμηση για εξυπηρέτηση των καλλιεργιών μπορεί να γίνεται), ζώνη βιομηχανική (στην οποία θα μπορούν να κτίσουν εργοστάσια και βιομηχανίες), ζώνη τουριστική (στην οποία θα επιτρέπεται η δημιουργία ξενοδοχείων, τουριστικών διαμερισμάτων κλπ), ζώνη περιβαλλοντική (προστατευόμενη λόγω ειδικής χλωρίδας και πανίδας), ζώνη ιστορική (λόγω αρχαίων) κλπ. Μετά το τελος του ενος χρονου το αρμόδιο υπουργείο θα μελετήσει αυτές τις ζώνες και θα αποφασίσει αν θα τις εγκρίνει ή θα ζητήσει τις απαραίτητες αλλαγές. Μέσα σε ένα χρόνο, η Ελλάδα θα έχει χωριστεί σε αυτές τις ζώνες. Ολες οι πληροφοριες για αυτες τις ζωνες θα καταχωριθουν στο κτηματολογιο.

2.    Αλλο ενα ειδος ζωνης που θα δημιουργηθει ειναι η Ελευθερη Ζωνη. Ελευθερες Ζωνες θα ειναι εκτασεις σε διαφορα σημεια της χωρας (παρομειες με τις βιομηχανικες ζωνες) οπου θα χρησιμοποιουνται μονο απο Διεθνεις Εταιρειες Ελευθερας Ζωνης (για αυτες τις εταιρειες θα μιλησω σε μελλοντικο κειμενο) με σκοπο την μετακινηση, αποθηκευση, επεξεργασια, συναρμολογηση, κλπ προιοντων και αγαθων που μετακινουνται απο ενα κρατος σε αλλο. Οι ζωνη αυτη θα περιλαμβανει μαζι με αλλα και περιοχες με λιμανια, αεροδρομια και περιοχες με χαμηλο βιοτικο επιπεδο, προς αναπτυξη της βιομηχανιας και επενδυσεων της χωρας.

3.    Κάποιος που θα θέλει να κτίσει κατοικία θα μπορεί, εφόσον βρίσκεται σε ζώνη που θα επιτρέπει τη συγκεκριμένη κατοικία. Αλλά τα σχέδια της κατοικίας θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν από την αρμόδια επιτροπή του δήμου. Κι αυτό γιατί κάθε κατοικία θα πρέπει να έχει ορισμένες προδιαγραφές, τις οποίες ο κάθε αρχιτέκτονας πρέπει να ακολουθήσει.

Παράδειγμα, σε ορισμένες περιοχές / ζώνες, οι κατοικίες θα πρέπει να κτίζονται με συγκεκριμένο σχέδιο που να αντικατοπτρίζει την παραδοσιακή μορφή του τόπου. Σε άλλες θα πρέπει να έχουν όριο στο ύψος, μέγεθος κ.ο.κ. Μόνο έτσι η Ελλάδα θα ομορφύνει, θα διατηρήσει το παραδοσιακό στοιχείο και δε θα μοιάζει με ένα τσιμεντένιο κουτί με χύμα σπίτια παντού.

4.    Κάποιος με έκταση που ανήκει εκτός σχεδίου πόλεως θα μπορεί να υποβάλει αίτηση για κατοικία, αλλά η αίτηση θα εγκριθεί μόνο εάν η ζώνη πόλεως επεκταθεί και καλύψει την έκτασή του. Με άλλα λόγια , θα είναι απίθανο να εγκριθεί, εάν δεν υπάρχουν αναγκαίοι λόγοι να γίνει επέκταση της ζώνης πόλεως, τουρισμού κλπ. Κτισιμο καθε φυσης παρανομης και αυθαιρετης κατοικιας θα ισουναμει σε κατεδαφησεη της και προστιμο.

5.    Κάθε νομός θα επανεξετάζει τις ζώνες κάθε 4 χρόνια, κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές.

6.    Επειδή θα υπάρχουν πολλές υποθέσεις στις οποίες η ιδιοκτησία συγκεκριμένων εκτάσεων θα είναι υπό αμφισβήτηση δύο ή και περισσότερων ιδιωτών / επιχειρήσεων, οι δικαστικές υποθέσεις αυτών θα πρέπει να έχουν κλείσει μεσα στα επομενα 3 χρόνια, Δηλαδή, στο τέλος του τρίτου έτους, τα δικαστήρια θα πρέπει να έχουν αποφασίσει ποιος είναι ο νόμιμος ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης περιοχής. Επίσης, λόγω της δημιουργίας ζωνών, αρκετοί ιδιοκτήτες θα βρίσκονται σε δύσκολη θέση, επειδή π.χ. είχαν έκταση που μπορούσε να κτιστεί, ενώ με τη δημιουργία ζωνών η έκταση αυτή (ή μέρος της) είναι εκτός πόλεως ή ανήκει σε άλλη ζώνη. Στην περίπτωση αυτή, ο ιδιοκτήτης θα αποζημιωθεί με το να πληρωθεί τη διαφορά της αντικειμενικής αξίας της έκτασης πριν τη δημιουργία ζωνών από την αντικειμενική της αξία μετά.

Παράδειγμα: ένας έχει έκταση 100 στρεμμάτων αξίας 200 εκατομμυρίων, στην οποία μπορεί να δημιουργηθούν ακίνητα / ξενοδοχεία κλπ. Μετά τη δημιουργία ζωνών, τα 60 στρέμματα είναι σε ζώνη τουριστική, ενώ τα 40 είναι σε ζώνη γεωργική. Μόνο τα 60 στρέμματα μπορούν να κτιστούν, ενώ στα 40 μπορεί να κτίσει μόνο ακίνητα σχετικά με γεωργική απασχόληση (π.χ. θερμοκήπια, ελαιοτριβεία κλπ). Τα 40 στρέμματα θα κοστολογηθούν με την αντικειμενική αξία γεωργικής έκτασης της συγκεκριμένης περιοχής και – εφόσον η αξία είναι μικρότερη των 80 εκατομμυρίων που άξιζε πριν – ο ιδιοκτήτης θα αποζημιωθεί με τη διαφορά.


Επειδη το σημερινο κειμενο ειναι ηδη μεγαλο, θα συνεχισω στο επομενο μια και υπαρχουν παρα πολλα και σοβαρα θεματα που πρεπει να αλλαξουν ακομα, οπως το φορολογικο συστημα, το συνταξιοδοτικο συστημα, το συστημα υγειας, τα εργασιακα δικαιωματα, κλπ.



No comments:

Post a Comment